Detailing » Oferta » Poradnik: Polerowanie lakieru

Kosmetyki samochodowe

Logowanie, Rejestracja

Użytkownik:

Hasło:

Koszyk zamówień

Twój koszyk jest pusty. Prosimy pamiętać o konieczności rejestracji przed złożeniem zamówienia.

CDS Auto-Spa - Profesjonalne Kosmetyki samochodowe
Zestawy kosmetyków samochodowych

Nasi partnerzy

Poturbowani


Poradnik: Polerowanie lakieru

W polerowaniu lakieru stosowane są techniki ręczne oraz polerowanie maszynowe. Istotne jest odpowiednie przygotowanie powierzchni lakieru do polerowania.

Istnieją co najmniej dwie techniki polerowania maszynowego, choć zasada polerowania oraz używane do tego środki nie odbiegają od siebie znacząco.

Ogólne zasady polerowania lakieru



Przygotowanie lakieru


Cały proces polerowania można podzielić na dwa podstawowe etapy: przygotowanie powierzchni lakieru oraz właściwy zabieg polerowania.

Pierwszy z nich musi pozbawić lakier wszystkich zanieczyszczeń, takich jak kurz, tłuszcze lub resztki asfaltu, które mogą przyklejać się do lakieru na skutek normalnej, codziennej eksploatacji.

Samochód musi zostać dokładnie umyty i wysuszony. Oczyszczona powierzchnia lakieru pozwoli na wizualną ocenę stanu lakieru, oraz ochroni przed zarysowaniami zaistniałymi na skutek drobnych zanieczyszczeń.

Kolejnym krokiem przygotowania będzie zabezpieczenie wystających elementów karoserii, które mogą zostać uszkodzone w trakcie polerowania. Mowa o takich elementach jak klamki, plastikowe listwy wykończeniowe, kierunkowskazy czy zderzaki. W niektórych przypadkach warto jest zabezpieczyć całe elementy, w i innych wyłącznie krawędzie graniczące z polerowanymi panelami karoserii.

Wykonanie zabezpieczenia odbywa się za pomocą odpowiednio wytrzymałej taśmy klejącej, która nie ulegnie przetarciu na skutek wirującego ruchu maszyny polerskiej, jednocześnie taśma musi się dać łatwo usunąć po wykonaniu całego zabiegu.

Ocena stanu lakieru



Prawidłowa ocena stanu lakieru polega na wizualnych oględzinach powierzchni oraz ustaleniu grubości i twardości lakieru. Dwa ostatnie czynniki będą miały istotny wpływ na poprawny dobór środka oraz twardości padu stosowanego do polerowania.

O ile wizualnie jesteśmy w stanie ocenić istniejące uszkodzenia o tyle, należy pamiętać, że proces polerowania powoduje usunięcie wierzchniej jej warstwy, o grubości zależnej od głębokości rys. Jak najbardziej uzasadnione jest więc wykonanie pomiaru grubości lakieru.

Warto w tym miejscu wiedzieć, że zwykle lakier będzie składał się z 3 warstw: podkładowej, właściwej (koloru) oraz bezbarwnej warstwy zabezpieczającej (klar). Starsze modele samochodów, mogą być jednak pozbawione warstwy zabezpieczającej. Twardość lakieru wynika w dużej mierze z metod jego nakładania, lakier nakładany ręcznie będzie się charakteryzował niższą twardością i nieco grubszą warstwą, w stosunku do lakierowania mechanicznego.

Ostatecznie należy przyjąć, że standardowa grubość lakieru będzie się utrzymywała na poziomie 100-200 µm i grubość tą należy przyjąć jako bezpieczną do przeprowadzenia zabiegu polerowania mechanicznego. Do tematu grubości lakieru nawiążemy w jednym z kolejnych artykułów.